12:32



Igår hade jag en rätt bra dag. Kände mig pigg och social. Umgicks med lite grannar ett tag och det kändes bra. Trevligt med nya bekantskaper och även att börja kunna sitta ute med en kopp kaffe utan att helt frysa ihjäl. Det drar fortfarande väldigt kallt här även om solen är framme men det är skönare än vad det har varit på mycket länge.


Idag är jag inte riktigt lika pigg. Ska lämna iväg sonen till sin far snart och sedan får vi se vilket humör jag är på. Känns som om jag kanske behöver lite tid själv. Men får väl se hur det blir.


Jag har läst mycket den senaste tiden och en del är väldigt intressant. Just nu skulle jag vilja läsa hela tiden. Få in så mycket kunskap som det bara går på så kort tid som möjligt. Men, jag antar att det är så det visar sig lite för mig just nu. Jag blir nästan galen när jag inte har någon bok på gång eller har någon annan fakta att läsa. Känner mer och mer hur jag väldigt lätt kan ta tag i flera saker samtidigt och nästan bara få helt ny energi av det. Kan inte alls så mycket om mig själv när jag är så här och jag kämpar för att behålla insikten och att se och försöka förstå det jag gör och varför jag reagerar som jag gör. Men det är inte en barnlek. Det tar sig, det gör det.


Veckan som kommer, mycket hemmatid och fix inför kalas. Sen så vet jag inte. På ett sätt känner jag att jag vill vara ensam. På ett annat att jag bara vill bort. En resa. Till oändligheten. Ne, jag vet inte. Bara pausa. Jag vill pausa hela tiden. Men det går inte, det förstår jag själv. Men det skulle vara så skönt!


Nu är det dags för lunch, sen ska jag ut på årets första inlinestur. Får se om jag ska trilla och slå ihjäl mig eller om jag kommer mig hem hel och hållen sen :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0