My precious, my anxiety




Trots att det finns så många människor nära och runtom mig så känner
jag mig så ofattbart ensam. Det är det där lilla extra som saknas.

Skulle vilja kunna lita på folk, fullt ut och känna trygghet hos dem.
Kanske skulle min ensamhet då lugna ner sig en aning. Jag vet inte.
Vet inte hur jag ska göra för att bli kvitt den
här känslan som gnager inom mig dag ut och dag in.
Men samtidigt vet jag inte hur jag ska rasera alla mina murar och
kunna släppa in folk, när det har gått helt åt skogen så många gånger
när jag väl har vågat.

Skuggorna växer och ljuset försvinner alltmer. Mina drömmar om en
fin framtid dalar, jag börjar inse att det kommer nog aldrig att inträffa.
Jag vill ge upp...



Du måste förstå, att tystnaden, att inte säga något sårar mig mer än
alla ord som du har på lager inom dig. Tala med mig, berätta för mig.
Det blir så mycket lättare då. Stäng inte ute mig...

But tell me does she kiss
Like I used to kiss you?
Does it feel the same
When she calls your name?
Somewhere deep inside
You must know I miss you
But what can I say
Rules must be obeyed


Jag känner mig så tom ikväll, men samtidigt så bubblar alla känslor
inom mig. Tårarna vill ut men inget händer, absolut inget.
Om jag ändå bara kunde få lätta på trycket, bara lite. Så kanske
jag får sova inatt. Just nu känns det helt hopplöst.


Jag hoppas morgondagen känns bättre och att alla mina tankar och
funderingar är helt bortblåsta. Det skulle vara så otroligt skönt!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag är där nu. I ensamheten.

Den som gnager och river trots att det finns så många omkring mig. Men med mitt innersta mörker så är jag ensam. Och rädd. Och ledsen.



Hoppas du tar dig ur det snart. För den här gången. För tillbaka envisas det det komma.



Kramar Jenny

2009-10-09 @ 04:48:53
URL: http://remiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0