Söndagsnatt

Jag tror rent av att jag legat lite på latsidan ett tag med att skriva ner några vettiga meningar från min hjärna. Men nu gott  folk verkar jag vara tillbaka. I alla fall för denna kväll :)

Har haft en fullspäckad helg som har passerat. Träffat många gamla vänner och bekanta och rört mig ute betydligt mer än vad jag brukar göra. Har varit skönt på sitt lilla sätt men ikväll är jag så trött. Har som varit slut hela dagen och helst velat dra täcket över huvudet snooza. Snooza är skönt. Det måste ju bara vara den bästa morgonuppfinningen som någonsin har  gjorts!

Fyllde år förra veckan, hipp hipp hurra och grattis till mig. Fick många fina saker och besök av ovanligt många människor. Det värmer. Mycket. Ni är välkomna annan tid också, jag behöver inte fylla år för ett besök :)

Har kommit till klarhet med en del som gnagt i mig den senaste tiden också. Det är skönt. Ganska i alla fall. En del av dem. Tråkigt bara hur det ska måsta gå till för att man ska komma till den punkten. Men jag är glad att vissa saker har blivit sagda och uttagna i luften så att säga.

Idag kom mitt älskade hjärta hem. Han är så fin och jag vill bara krama om han hela tiden precis nu. Men, han sover gott så det får bli imorgon. Jag hoppas det ska finnas tid för oss att hitta på något mysigt i veckan. Skulle vilja göra något som man inte gör jämt. Något extra skojsigt. Får se om jag kan komma på något passande. Snart är det vinter och då kan vi åka pulka! Det längtar jag verkligen tills!! Snö!!!

Funderar på att börja planera ihop något till runt jul också. Börjar vara tid för det. Kanske man kan lyckas få ihop något skoj för en gångs skull. De två senaste åren har ju varit i stort sett katastrofala så. Får se...

En sak, jag trodde faktiskt att det var något mer denna gång. Vi har ju gått den här vägen förr och då har jag vetat hur det har slutat för oss. Men något i orden, i blicken gjorde att jag trodde att det låg något mer där. Det kändes som det, men tydligen inte. Det känns lite, gör mig lite ledsen, för hos mig är det verkligen något mer. Jag hade så gärna velat det. Tror inte alls att den ekvationen skulle bli fel. Snarare tvärtom, tror att det skulle kunna bli ett mycket bra resultat. Men man får inte alltid som man vill, det har jag ju lärt mig vid det här laget, väldigt tydligt och klart.

Imorgon har jag möte med min psykolog och till att börja med ska jag vara lite arg på henne, hon skulle fixa så att min läkare skulle ringa till mig men det är ju tydligen inte gjort. Måste få tag på henne och diskutera doserna i medicinen. Det måste justeras. Jag känner det så väl och även min insomningsmedicin har slutat verka. Jag är less på att ligga vaken trots att jag egentligen är jättetrött.

Halvligger nu i min nya sköna säng med min nya fina dator i knäet. Det här har länge varit en dröm för mig som nu är något som jag har. Älskar min nya säng, den är så skön och när jag väl somnar så sover jag så gott, slipper vakna med att i stort sett varje kroppsdel värker i mig. Det är en enorm skillnad.
Sen min nya fina dator, vi är bästa kompisar!!! Det är bland det bästa jag skaffat till mig själv på väldigt länge!! Har inte riktigt vant mig vid laptop grejjen men det kommer nog tillslut :P

Ne, ge sömnen ett ärligt försök, igen. Se vart man hamnar.

Kärlek till många, otroligt många. Ni gör sådan stor skillnad i mitt liv och jag värdesätter varje sekund med er!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0