Skutteliskuttskutt på rosa fluffiga moln



Upp med tuppen, eller vänta nu det var ju bara telefonen :P Men det är väl denna tids tupp. Nåväl, telefonen ringde, en av grannarna var det som var sugen på kaffe och det är tur att man är en snäll granne och sätter på lite :)
Prat och göra sig iordning, kaffe och rökpaus i allt i vanlig ordning.
Sen tog jag och William bussen och for iväg. Vi hade bokat in svågerdag idag. William lyrisk, han vet ju hur många tvspel som han har och svåger brukar ju aldrig vara snål med att låta honom spela och så var fallet även idag :)
När sonen var insatt i spelande så var det dags att leka frisör. Klippeliklipp och sedan var svåger vacker igen.
Sen pratade vi och bara umgicks. Trevligt med lite svåger tid :)
Middagstiden började krypa allt närmare så vi packade på oss allt och begav oss hemåt. 



Sen nu ikväll har vi haft lite mys med film och kramar och bara vara. Massa tända ljus och kramar. Har haft en fantastisk vecka med min son. Men nu imorgon är det dags för han att bege sig till sin fader igen. Det är de värsta dagarna i månaden. När han far från mig.
Visserligen kan jag behöva tiden för att arbeta med mig själv. Men, jag skulle mycket hellre spendera tid med mitt barn.
Har insett i veckan hur stor han faktiskt är. Alla våra diskussioner och allt prat. Det  går så fort. Mitt lilla hjärta håller på att bli stor. Eller rättelse, han är stor.


Ännu en natt sitter jag här, kan inte sova, sömnen vill inte riktigt. Som vanligt. Jag kan inte slappna av tillräckligt. Tillslut brukar jag ju somna ifrån sms:en som brukar komma till telefonen när jag stängt av datorn. Det är tur det finns fler väldigt trevliga människor som är vakna om nätterna.
Men ändå, jag är så less, upp tidigt på morgonen, går runt som en zombie och glömmer hälften av allt som jag har tänkt göra. Orkar inte fara på möten som är inplanerade och sen, när kvällen kommer så är jag piggare än en ettrig ekorre. Och den piggheten håller i sig ända in på sena natten. Fem nätter i rad nu har jag hört när tidningen kommer. Helt sjukt. Jag skulle ju ha haft mig ett nattjobb.
Snart någon natt måste jag ta sömnmedicin. Men jag vill inte ta den när jag har något dagen efter. Inte om det är på förmiddagen i alla fall. Känner inte till den så bra än att jag kan hur den fungerar på mig. Ja, förutom att jag får sova på den då.
Jag längtar tills på måndag. Jag hoppas att jag ska ha energi till att orka fara då  alla fall. Jag måste få till det här och nu är vi vidare lite i allt.

Har tänkt på många ikväll, många som jag saknar och vill ha nära. Men dom är inte riktigt det. Jag vill ha hit dom. Ha dem hos mig. Dom där som ger mig den där styrkan. Som får mig att orka.
Några ord läste jag ikväll och bara det fick mig att känna. Jag saknar vissa så att det gör ont i mig. Det skär. Det är så jobbigt när man vill en sak men absolut inte kan. Min stjärna. Min mest skimrande stjärna.

Hoppas på skräckfilmskväll till veckan som kommer, det skulle vara så trevligt.

Längtar tills en annan dag också. Jag hoppas med hela mitt allt att det ska bli en jättebra dag!



Ne, det blev ganska mycket skrivet, som vanligt om nätterna så snurrar det minst en miljon tankar i huvudet och jag vet knappt vart jag ska ta vägen.

Kudden kallar, det är dags att bädda ner sig och hoppas på att John Blund kan ge mig i alla fall en timme till inatt.



Kommentarer
Postat av: Tanten

Självklart lilla gumman så blir det skräckkväll i veckan. Skulle kunna ha det med dig varje kväll ju :) men då skulle jag inte ha en så nöjd sambo :( Hoppas att du har fått gjort en blöt snöängel innan all snö har farit bort. Nu är det ju bara blötsnö. Detta var absolut inte vad jag ville ha....hatar blötsnö!!! Puss på dig lill gumman <3

2009-11-15 @ 11:57:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0